مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، نخستین جشنواره رسانه های شهری را با هدف تقویت اطلاع رسانی برای افزایش کیفیت مدیریت و خدمات شهری، ارتقاء زیست شهری و تبیین سبک زندگی بر پایه ارزش های اسلامی ایرانی برگزار می کند. در سپهر ارتباطی، توسعه تفکر خدمت رسانی به مردم با همراهی و پویایی رسانهها محقق می شود. و رسانهها، با کمک به ارتقای سطح زندگی شهروندان و زیست شهری، «شهر انسان محور» را که در آن ارزشهای الهی- انسانی بر نگرش های مادی ارجح است، را شکل می دهند. |
برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانهها در عرصه هاي گوناگون شهري، مشاركت موثر اصحاب رسانه و شهروندان در مديريت شهري و تقویت تعامل كارشناسان و مديران حوزة شهري با رسانهها شهرداری تهران به منظور دستيابي به الگوي مناسبي از تعامل مديريت شهري با رسانهها، «نخستین جشنواره رسانههای شهری» را در اسفند ماه 1393 برگزار مي کند. |
اهداف جشنواره |
1- تقویت زمينههای اطلاعرساني مناسب براي افزايش كيفيت مديريت و خدمات شهری |
2- ارتقاء زيست شهری و تبیین سبک زندگی بر پایه ارزش های اسلامی – ایرانی |
1- محورهاي موضوعي : |
الف) شهر و فرهنگ |
• زیست شهری • سبک زندگی • اخلاق و حقوق شهروندی • شهر و نشان های فرهنگ ایرانی- اسلامی |
ب) شهر و خدمات شهری |
• حمل و نقل عمومی • ارتقای فرهنگ بهداشت اجتماعی (کاهش پسماند، و تفکیک زباله از مبدا) • کاهش آلودگی هوا |
2- قالب های آثار قابل ارائه جشنواره : |
الف) مطبوعات (روزنامهها، مجلات، نشریات علمی - تخصصی و ویژه نامه ها) |
1- خبر 2- گزارش 3- گفت وگو 4- مقاله 5- يادداشت و سرمقاله |
ب) خبرگزاریها و سایت های خبری – تحلیلی: |
1- خبر 2- گزارش 3- گفت و گو 4- یادداشت 5- پیامک خبری |
ج) رسانههاي شنيداري: |
1- برنامه های رادیویی (مستند، مجلهای و گفتگومحور) 2- گزارش 3- آنونس (تبلیغ) |
د) رسانههاي ديداري: |
1- برنامه های تلویزیونی (مستند، مجلهای و گفتگومحور) 2- گزارش 3- نماهنگ و تیزر |
هـ) هنرهای رسانه ای |
1- عکس 2- کاریکاتور 3- داده نما (اینفوگرافی) |
و) طنز شهری |
جایزه ویژه جشنواره با عنوان «نشان میلاد» به بهترین اثر رسانه ای با موضوع «تهران و مدیریت جهادی» تعلق خواهد گرفت. |
مقررات جشنواره: |
1- آثاري ميتوانند در جشنواره شركت كنند كه از تاريخ 92/8/01 تا 93/11/20 توليد شده باشند. 2- تکمیل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره یا ارسال به نشانی الکترونیکی urbanmediafestival@tehran.irبراي هر شرکت کننده الزامي است. 3- هر شركتكننده ميتوانند 3 اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند. 4- پس از داوری مقدماتی، آثار راه یافته به جشنواره در سامانه جشنواره اعلام خواهد شد. 5- به همراه آثار مكتوب، ارسال فایل آن به صورت word وpdf الزامي است. 6- فایل های عكس، كاريكاتور و داده نما با پسوندtiff يا jpg و با وضوح 300 dpi و حداقل در ابعاد 25 × 20 در سامانه بارگزاری شود. پس از اعلام راه یابی به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپی اثر ضروری است. 7- اصل آثار مطبوعاتی مورد قبول است و در صورت نبود آن كپي اثر با تأييد و مهر رسمي روزنامه و امضا مورد تأييد است. 8- برای آثار بدون نام صاحب اثر يا آثاری که با نام مستعار چاپ شده باشد در مرحله نهايي داوري نيازمند تأييد مدير مسئول شبکه ، نشريه يا خبرگزاري است. 9- نسخه با کیفیت آثار صوتی و تصویری بایستی بر روی لوح فشرده، به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال شود. 10- آثار ارسالی به جشنواره عودت داده نخواهد شد.
|
دبیرخانه جشنواره: |
تهران، میدان ونک ، خیابان ولی عصر (عج) ،خیابان دامن افشار پ 55 معاونت رسانه مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران |